GET IN CONCEPT

Ο όρος “digital branding” χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο τελευταία αλλά τι είναι τελικά;

Το παράδοξο με αυτό τον όρο είναι ότι δεν χρησιμοποιούμε κάτι αντίστοιχο για τα παραδοσιακά μέσα π.χ. “branding τηλεόρασης” ή “branding ραδιοφώνου”.

To digital marketing έχει τις ρίζες του στο direct marketing. Ο ολοένα αυξανόμενος αριθμός προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (desktop, laptop, tablet, smartphones, wearable) και η ευρεία χρήση τους έχει επιτρέψει (ή μήπως επιβάλει;) στους marketer να επικοινωνούν απευθείας (one to one) με το κοινό στόχο του κάθε brand. Έτσι οι καμπάνιες branding πρέπει να σχεδιάζονται για διάδραση με το κοινό στόχο στα digital media (website, e-shop, Google ads, facebook, κ.α.) και χρήση ανάλογα με τις συσκευές που χρησιμοποιούν.

Πρέπει λοιπόν να δούμε το digital branding σαν το σύνολο των digital καναλιών που χρησιμοποιούμε για να επικοινωνήσουμε τις αξίες ενός brand και να κάνουμε engage το κοινό μας.

Αυτό που έχει λοιπόν σημασία είναι να δούμε τον ρόλο του digital branding (digital communication) στην συνολική στρατηγική μαρκετινγκ και πως αυτή υπηρετεί τους στόχους της επιχείρησης ή του προϊόντος.

Πως συνδέεται η στρατηγική μάρκετινγκ με την στρατηγική της επιχείρησης;

digital-branding-graph-1 digital-branding-graph-2 digital-branding-graph-3

Σχεδιασμός – Στόχευση

Αρχικά πρέπει να σκεφτούμε σε ποιο/ποια τμήματα της αγοράς θέλουμε να δραστηριοποιηθούμε. Στην ανάλυση μας πρέπει να ερευνήσουμε τα παρακάτω:

  • Αγορά στόχος: πόσο μεγάλη είναι και με τι ρυθμό αναπτύσσεται
  • Απαιτήσεις πελατών: σε τι τμήματα (segments) χωρίζεται η συγκεκριμένη αγορά
  • Διαφοροποίηση: Σε τι βαθμό πρέπει να διαφοροποιήσουμε το προϊόν μας για να έχει απήχηση στο κοινό στόχο

Η απόφαση για την στόχευση είναι η πιο σημαντική καθώς επηρεάζει ουσιαστικά την στρατηγική branding.

Στρατηγική

Το επόμενο βήμα είναι να ορίσουμε τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα μας:

Έχει το brand μας κάτι που το διαφοροποιεί στα μάτια των ανταγωνιστών μας; π.χ. ανώτερο επίπεδο εξυπηρέτησης;

Έχουμε τους παραγωγικούς συντελεστές (πάγια, ανθρώπινο δυναμικό, πόρους) που απαιτούνται για να προσφέρουμε το προϊόν που υποσχόμαστε στον πελάτη μας αλλά και για να επικοινωνήσουμε την τοποθέτηση του brand;

Η τοποθέτηση (positioning) του brand είναι η διαμόρφωση της αντίληψης για το προϊόν στο μυαλό του κοινού στόχου μας. Τα συναισθήματα που δημιουργούνται στον εν δυνάμει πελάτη κατά την πρώτη επαφή με το Brand είναι καθοριστικά στην λήψη της απόφασης αγοράς.

Εκτέλεση Στρατηγικής

Σε αυτό το στάδιο πρέπει να ορίσουμε τις πρωτοβουλίες και τις ενέργειες που πρέπει να αναλάβουμε για να κερδίσουμε το επιθυμητό μερίδιο αγοράς. Μερικά από τα πιο σημαντικά στοιχεία είναι τα παρακάτω:

  • Να έχουμε μια ιστορία που να επικοινωνεί αποτελεσματικά τις αξίες του brand και πως αυτό διαφοροποιείται στο μυαλό του κοινού στόχου μας.
  • Να έχουμε ευθυγραμμίσει τις ενέργειες Marketing με τις αξίες του brand.
  • Να έχουμε ορίσει τους δείκτες (KPI) με τους οποίους θα μετρήσουμε την αποτελεσματικότητα των ενεργειών.
  • Να έχουμε ορίσει σε κάθε στάδιο τα αποτελέσματα που περιμένουμε έτσι ώστε να είναι ξεκάθαρο πότε επιτυγχάνουμε τους στόχους μας.

Δεν είναι το digital marketing αυτό πρέπει να μας απασχολήσει, αλλά το πώς θα εφαρμόσουμε μια αποτελεσματική στρατηγική marketing στον digital κόσμο.

Ποιος είναι λοιπόν ο ρόλος της digital επικοινωνίας στην διαμόρφωση της εικόνας του brand;

Η digital επικοινωνία είναι όλο και πιο αναγκαία για τις επιχειρήσεις που θέλουν να χτίσουν ή να ενισχύσουν το brand τους μέσα από digital καμπάνιες. Το digital μαρκετινγκ είναι ένα πολύ ισχυρό εργαλείο που προσφέρει πολλαπλά πλεονεκτήματα:

  • Ενισχύει σημαντικά το “word of mouth”
  • Προωθεί πλούσιο διαδραστικό περιεχόμενο
  • Προσφέρει υψηλό βαθμό στόχευσης
  • Προσφέρει μετρήσιμα αποτελέσματα

Η σημασία της πελατοκεντρικής προσέγγισης

Οι νέες τεχνολογίες, τα νέα κανάλια επικοινωνίας και η αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών προσφέρουν όλο και περισσότερες δυνατότητες για διαδραστικές, πελατοκεντρικές εμπειρίες brand marketing. Τοποθετώντας τους πελάτες σας στο κέντρο των ενεργειών μάρκετινγκ μέσω της τμηματοποίηση της αγοράς θα αυξήσει την αξία του brand σας και την πιστότητα των πελατών σας.

Εν τέλει η επιτυχία του digital marketing εξαρτάται από το σύνολο των ενοποιημένων online και offline ενεργειών branding. Η ολοκληρωμένη προσέγγιση των ενεργειών είναι πολύ σημαντική για την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας. Ο στόχος πρέπει να είναι η μετάδοση μιας κοινής εμπειρίας προς το κοινό στόχο, με συνέπεια σε όλα τα κανάλια, η οποία εξυπηρετεί την στρατηγική, την τοποθέτηση και τους σκοπούς του Brand.

Πηγή: Smartinsights.com

[contact-form-7 id=”7222″ title=”product-branding-contact-form”]