GET IN CONCEPT

Αγωνίζεσαι για την καλύτερη λειτουργικότητα του website σου. Ιδρώνεις για το επιθυμητό traffic. Προβληματίζεσαι σχετικά με τις μηχανές αναζήτησης. Με λόγια απλά, την πονάς την online εικόνα σου και δεν την αφήνεις στην τύχη. Και ω του θαύματος (και της σωστής διαφήμισης βεβαίως βεβαίως) το site όντως έχει κίνηση. Μπαίνουν, βλέπουν και… διστάζουν! Μα γιατί;;;

Αρκεί μόνο ένας τόσο δα δισταγμός για να δημιουργηθεί το χάσμα της αμφιβολίας. Διότι οκ, οι χρήστες θα σας βρουν. Το θέμα είναι όμως… Τελικά, θα σας εμπιστευτούν;

Σε πραγματικό offline χρόνο, μπορεί να μας πιέσει μια πωλήτρια, να μας ταράξει ένας σερβιτόρος, να διαφωνήσουμε έντονα με ένα μηχανικό. Μπορεί, να μην μας αρέσει το περιβάλλον, ή απλά ο φυσικός χώρος ενός καταστήματος. Μπορεί τελικά, να αποχωρήσουμε ενστικτωδώς λόγω μιας απροσδιόριστα αρνητικής αίσθησης. Κάλλιστα μπορεί να αισθανθούμε παρόμοια πράγματα μπαίνοντας σε ένα site. Και μπορεί εκεί, να μην υπάρχει πωλήτρια για να γίνει το κακό, υπάρχουν (ή δεν υπάρχουν) όμως άφθονοι τρόποι και ρυθμίσεις που μπορούν κάλλιστα να κάνουν τη ζωή του χρήστη εύκολη ή εκνευριστικ@ δύσκολη.

Το ερώτημα λοιπόν παραμένει. Πόσο αξιόπιστο είναι το site σας; Μπορεί να κάνει το χρήστη/εν δυνάμει πελάτη να αισθανθεί εμπιστοσύνη;

Θα μιλήσουμε για τα βασικά, οπότε ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. 3 basic τύποι επαγγελματικών websites:

  • Local business: Το website σας είναι η προέκταση του πραγματικού σας καταστήματος εντός του οποίου έρχεστε σε καθημερινή επαφή με τους πελάτες.
  • Service business: Υπάρχει interaction με τους πελάτες σας, αλλά όχι απαραίτητα στην ίδια πόλη.
  • E-commerce: Όλες οι επαγγελματικές σας δραστηριότητες ζουν και κινούνται μέσα σε ένα server. Ακόμα και αν όλοι οι πελάτες σας ήταν χρωματιστοί μονόκεροι, πιθανώς δεν θα το μαθαίνατε ποτέ.

Σε κάθε περίπτωση, όποιος και αν είστε, ό,τι και αν είστε, ιδού μερικές ερωτήσεις που οι απαντήσεις τους, θα σας βοηθήσουν να διαπιστώσετε ιδίοις όμμασι, τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του website σας.

1. Μπορούν οι πελάτες να σας «δουν»;

Δεν είπαμε να γνωριστείτε με τον καθένα ξεχωριστά, αλλά μια φωτογραφία, πόσο μάλλον δύο κουβέντες σας (δύο μεν, προσεγμένες δε) πόσο μάλλον ένα video message, μεταφράζονται σαν απόδοση τιμής προς τους χρήστες. Το ίδιο ισχύει και για το team (αν υποθέσουμε ότι αυτό υπάρχει). Μια γνωριμία με την ομάδα (φωτογραφίες και ίσως ένα statement ή ένα mini cv), δίνει πολλά extra credits και ενισχύει την αίσθηση ασφάλειας και απτότητας. Με άλλα λόγια, αν δεν μπορούν να έρθουν εκείνοι σε εσάς (βλ. e-shops) δημιουργήστε μια μικρή γέφυρα και πηγαίνετε εσείς μια βόλτα σε αυτούς. Α! Μια (ή και περισσότερες) εικόνα από τους φυσικούς χώρους της εταιρείας (αν υπάρχουν) λειτουργεί επίσης θετικά. Το ίδιο ισχύει και για την ύπαρξη μιας έστω διεύθυνσης.

2. Μπορούν οι πελάτες να σας «μιλήσουν»;

Εδώ, έχουμε δύο ζητήματα. Το ένα αφορά στη γνωστή από μυριάδες sites ταλαιπωρία του contact us. Πόσες φορές έχετε βρεθεί να ψάχνετε μανιωδώς τα στοιχεία επικοινωνίας χωρίς κανένα αποτέλεσμα και τελικά εγκαταλέιψατε και σχεδόν πετάξατε και το tablet από το παράθυρο; Δώστε contact στο λαό. Και δώστε το εύκολα. Δημιουργήστε μια εύχρηστη, εύκολη και ευχάριστη εμπειρία για το χρήστη σας (call me UX). Το άλλο θέμα, πάντα στο ίδιο πλαίσιο, αφορά στο client service & support και έχει να κάνει με τη δυνατότητα να είστε εκεί διαρκώς για τους πελάτες σας. Στην ευελιξία στις παρεχόμενες υπηρεσίες σας. Υπάρχει; Όχι; Πώς να υπάρξει; Ίσως με ένα Live chat; Μια ιδέα λέμε.

3. Μπορούν οι πελάτες να σας «καταλάβουν»;

Οι ορκισμένοι εχθροί του online shopping (πόσοι να είναι άραγε ακόμα;) υποστηρίζουν ότι για να εμπιστευθούν τα καταστήματα ή τον εκάστοτε επαγγελματία, πρέπει να γνωρίζουν αυτά τα καταστήματα ή τον εκάστοτε επαγγελματία. Ψωνίζοντας με τον πάλαι ποτέ πατροπαράδοτο τρόπο, μπορούμε να νιώσουμε τα core values μιας εταιρείας ή ενός προϊόντος, απλά και μόνο διασχίζοντας το χώρο. Πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό μέσα στο website σας; Χίλιοι τρόποι. Το design που έχετε επιλέξει. Οι χρωματικές αποχρώσεις. Η ευκολία στην περιήγηση. Η ευκολία στην ανεύρεση των βασικών πληροφοριών που θέλετε να δώσετε στο χρήστη. Ακόμα και ο προσδιορισμός της φιλοσοφίας που συνήθως συμπεριλαμβάνεται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στην “about” σελίδα. Μην ακούτε τι λένε. Content is and always will be the King! Και ένας χρήστης είναι πάντα πιο δεκτικός όταν καταλαβαίνει από που έρχεστε, που βρίσκεστε και ίσως που σκοπεύετε κιόλας να πάτε.

4. H αξιοπιστία σας, αν υποθέσουμε ότι υπάρχει, είναι πιστοποιημένη με κάποιον τρόπο;

Τα λεγόμενα trust logos ακόμα και αν μιλάμε απλά για κάποια που σχετίζονται με anti-virus προστασία, έχουν δυναμική. Yπάρχουν συνεργαζόμενες εταιρείες; Υπάρχουν partners; Υπάρχει κάποιος που το brand του μπορεί να διασφαλίσει ότι το website σας δεν ανεβαίνει τη μέρα και κατεβαίνει τη νύχτα; Ιδίως αν η online σας ζωή μόλις ξεκίνησε, μια τέτοιου είδους «πιστοποίηση» μόνο καλό μπορεί να σας κάνει.

5. Τι λέει ο κόσμος;

Οκ, είδαμε τα μεν, είδαμε τα δε, είδαμε τέλος και τα trust logos και πειστήκαμε. Υπάρχετε! Το ερώτημα είναι τώρα, μας συμφέρετε σαν επιλογή; Όχι, όχι. Μην απαντάντε. Αφήστε τους προηγούμενους πελάτες σας να απαντήσουν. Ναι, ναι. Καλωσήρθατε στον κόσμο των testimonials. Κάποιες στατιστικές μιλάνε για τη σημασία της εικόνας στο testimonial, για να ξέρουμε ει δυνατόν και ποιός λέει τι. Κάποιες άλλες λένε ότι αν υπάρχει και video, τα πράγματα πάνε ακόμα καλύτερα.

Εν πάσει περιπτώσει (και επειδή υπήρξαμε αυστηροί, το ξέρουμε), ένα είναι το σίγουρο. Τα πράγματα θα πάνε καλά. Κάθε site μπορεί να βελτιωθεί ή και να αναδιαμορφωθεί ως ένα βαθμό. Ή ακόμα καλύτερα, ποτέ δεν είναι αργά για ένα καινούριο, πλήρως λειτουργικό website. Το δικό σας καινούριο site.

Για περισσότερες πληροφορίες: Τηλ.: 210 3414380 & info@conceptmaniax.gr