GET IN CONCEPT

Τα Χριστούγεννα δεν πουλάμε. Τα Χριστούγεννα αγαπάμε (και μετά πουλάμε).

Όλοι αγαπάνε τα Χριστούγεννα. Όλοι γοητεύονται από την σχεδόν εθιστική εορταστική ατμόσφαιρα. Τα ζαχαροπλαστεία φτιάχνουν σοκολατένιες βιτρίνες. Τα πολυκαταστήματα γεμίζουν χριστουγεννιάτικες μπαλίτσες. Και τα απανταχού offline & online brands στολίζονται. Βάζουν τις καλές τους καμπάνιες. Τις πιο λαχταριστές. Φοράνε τα πιο σοφά μελετημένα τους offers. Και πίσω από τα brands και πίσω από τις καμπάνιες και τα offers, ορδές από marketeers, executives, managers κάθε τύπου, creative directors τυλιγμένοι με κόκκινες κορδέλες που ξεκινάνε τις προετοιμασίες των Χριστουγέννων από το καλοκαίρι και τις προετοιμασίες του Πάσχα από την Πρωτοχρονιά.

Και πίσω από όλους αυτούς, οι καταναλωτές, αποφασισμένοι περισσότερο από κάθε άλλη στιγμή, να καταναλώσουν εορταστικά και τιμημένα. Και πίσω από αυτούς τους εορταστικούς και τιμημένους καταναλωτές, πολλά κιλά μελομακάρονα και 4 βασικοί (σχεδόν ψυχολογικοί) χριστουγεννιάτικοι κανόνες marketing.

1. Πιάνουμε συναίσθημα.

It’s the most wonderful time of the year! Ο κόσμος μοιάζει πιο γυαλιστερός. Η βροχή πιο ρομαντική. Τα ψώνια πιο δελεαστικά. Κάντε μια βόλτα στα social media αν δεν μας πιστεύετε. Οι άνθρωποι αφήνονται λίγο να χαρούν περισσότερο. Θα μείνουν στη βιτρίνα λίγο παραπάνω. Θα τσεκάρουν το ποστάκι πιο γλυκά. Θα δεχτούν το newsletter πιο θετικά. Οι εορταστικές καμπάνιες τους αγγίζουν λίγο περισσότερο. Σκοπεύουν ούτως ή άλλως να αγοράσουν κάποια δώρα. To σωστό emotional / festive content είναι αυτό που τελικά θα καθορίσει ποια δώρα θα είναι αυτά και από που.

2. Δημιουργούμε προσδοκία.

Στα βόρεια της Ευρώπης κυρίως, λίγο πριν τα Χριστούγεννα, είναι αρκετά διαδεδομένο ένα ιδιαίτερο στυλ ημερολογίου το οποίο προσμετρά τις μέρες μέχρι τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά. Η ιδιαιτερότητα του κυρίως έγκειται στο ότι κάθε μέρα έχει και ένα χρωματιστό παραθυράκι που κρύβει μέσα ένα διαφορετικό σοκολατάκι. Μεγάλοι και μικροί το λατρεύουν, γιατί κάθε μέρα κρύβει μια γλυκιά προσμονή και συγχρόνως ένα γευστικότατο credit. Τι σοκολατάκι θα έχουμε σήμερα; Το κλιμακωτό χτίσιμο ενθουσιασμού είναι η βασική προϋπόθεση μιας δυνατής εορταστικής καμπάνιας. Η προσδοκία και μεθοδική κλιμάκωση σε ένα (ή και περισσότερα) εορταστικό reward, σε ένα δώρο που έρχεται μαζί με τον Άγιο Βασίλη, κάνει holly jolly γκελ στο μέσο καταναλωτή. Κρατήστε τον ζεστό, δώστε του teasers, δημιουργήστε μικρές μαγικές χριστουγεννιάτικες εκπλήξεις. Κάντε τον να νιώσει ξανά παιδί.

3. Προσδιορίζουμε από την αρχή το τέλος.

Τα Χριστούγεννα είναι η μεγάλη γιορτή του τώρα. Δύο μαγικοί, ολόφωτοι χρονικοί άξονες (Παραμονή Χριστουγέννων και Παραμονή Πρωτοχρονιάς) και γύρω από αυτούς όλο το εορταστικό γαϊτανάκι. Και εκεί που τελειώνουν αυτοί τι; Το ξέρουμε ότι οι γιορτές θα τελειώσουν σύντομα. Όμως το τώρα τους, αυτό το πολύχρωμο παρόν τους, κάνει το τέλος τους να μοιάζει ανεκτό. Μας ψιλομελαγχολεί το παροδικό, αλλά πως να το κάνουμε. Αξίζει! Οι χριστουγεννιάτικες προσφορές δεν μοιάζουν με τις άλλες. Είναι οι προσφορές του: «Tώρα θα ψωνίσω, γιατί μια φορά είναι Χριστούγεννα και σύντομα θα τελειώσουν και τότε πάλι θα μαζευτώ. Τώρα όμως είναι Χριστούγεννα. Κάνε την παραγγελία». ΥοlCo (you only live Christmas once)! Γιατί νομίζετε ότι έχουν δημιουργηθεί τόσα countdown σε καμπάνιες με sales και όχι μόνο;

4. Το παίρνουμε προσωπικά.

Τα αγιοβασιλιάτικα δώρα που (σχεδόν) όλες οι καμπάνιες προσφέρουν τις γιορτές πρέπει να μελετηθούν με βάση συγκεκριμένες επικοινωνιακές στρατηγικές βασισμένες σε ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα. Τα δώρα θα τα διαλέξουν οι εταιρείες. Αρκεί όμως μόνο το δώρο στην πιο λαμπερή εποχή του χρόνου που όλοι μα όλοι δίνουν δώρα; Στηρίξτε την εορταστική σας καμπάνια πάνω στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του στοχευόμενου κοινού σας. Είναι γυναίκες άνω των 45+; Είναι άντρες από 30 έως 65; Είναι έφηβοι; Είναι μαμάδες; Ο χριστουγεννιάτικος σας τόνος σε ό,τι τους πείτε, θα πρέπει σαφώς να διαφοροποιηθεί. Εδώ που τα λέμε και το δώρο. Ένα community γυναικών σε εγκυμοσύνη ή με νεογέννητα, ποσώς θα δείξουν ενδιαφέρον για Παραμονή Πρωτοχρονιάς στην Ίμπιζα, If you know what I mean. Το content ξανά. Γίνετε προσωπικοί. Εστιάστε στις αξίες του κοινού σας. Στη γλώσσα τους. Στους κώδικες και στις προτιμήσεις τους. Χωρίς φυσικά να ακυρώνεται σε καμία περίπτωση η ιδιαιτερότητα του brand personality σας.

Αναζητάτε αυτή τη λεπτή ισορροπία ανάμεσα σε customer demand και brand personality που θα τοποθετήσει την Christmas καμπάνια σας στην κορυφή του εμπορικού δέντρου ως άλλο φωτεινό αστέρι;
Μιλήστε μας: 210 3414380 & στο info@conceptmaniax.gr.
Ξέρουμε καλά από αστέρια. Έχουμε κερδίσει αρκετά.