GET IN CONCEPT

Η συναισθηματική δύναμη μιας επιτυχημένης καμπάνιας.

Βλέπεις μια διαφήμιση στην τηλεόραση και κλαις μισή ώρα πάνω στον καναπέ σου.
Μπαίνεις στο facebook, πέφτεις πάνω σε διαφημιστικά ποστάκια και χτυπιέσαι στο γέλιο.

Όοοοοχι. Δεν είναι όοοολα θέμα απλής ευαισθησίας. Δεν είμαστε πια και τόοοοσο ευαίσθητοι από μόνοι μας. Είναι πολύ απλά, ότι πίσω σχεδόν από τη συντριπτική πλειονότητα των διαφημίσεων που συναντάμε online και offline, ένας ή και περισσότεροι art & creative directors επιχειρούν να μας «γαργαλήσουν» συναισθηματικά με κάθε πιθανό ή και απίθανο τρόπο. Γιατί; Γιατί ξέρουν πολύ καλά και με βάση στατιστικές έρευνες, ότι οι καταναλωτές έλκονται πολύ περισσότερο από κάτι που τους κινητοποιεί συναισθηματικά. Κάνουν viral κάτι που τους συγκινεί. Αγοράζουν ένα προϊόν που «άγγιξε» το θυμικό τους.

Μια καμπάνια για να γίνει success story πρέπει ο κόσμος να τη νιώσει. Το καλό το advertising agency εκτός από περίτεχνα design και επιβλητικά εικαστικά, ξέρει και άλλο μονοπάτι για να αναδείξει το προϊόν του. Και το μονοπάτι αυτό, περνάει κυριολεκτικά από την καρδιά μας. Πιο συγκεκριμένα, μια διαφήμιση θα προσπαθήσει να σε κερδίσει δημιουργώντας σου….

1. Χαρά

Ε, ναι. Λίγος ρομαντισμός. Λίγη ομορφιά. Λίγο αφράτο συννεφάκι σε καταγάλανο ουρανό μια ανοιξιάτικη ημέρα και ένα ερωτευμένο φιλί ενός νεαρού ζευγαριού. Μια παρέα που κυλιέται σε δροσερά γρασίδια γελώντας ένα καλοκαιρινό μεσημέρι. Όχι, όχι δεν είναι ακριβώς η πραγματικότητα. Είναι αγαπημένη διαφήμιση γνωστού αναψυκτικού. Το νιώθετε; Σας αγγίζει; Κάθε επαγγελματίας του χώρου επιθυμεί χαρούμενους και γελαστούς πελάτες. Και γιατί όχι; Ποιος είναι τελικά ο σκοπός μιας διαφήμισης αν όχι να δημιουργήσει έστω την εξομοίωση μιας ευτυχισμένης στιγμής; Αν το δούμε καθαρά εμπορικά, η χαρά και από αυτής της άποψης αποδίδει. Κάποιος που χαμογέλασε, θα το θυμάται. Και όταν βρεθεί στο δίλημμα αυτό ή το άλλο προϊόν, θα πάρει αυτό που του έκλεψε το χαμογελάκι ενώ οδηγούσε και άκουγε σποτάκια στο ραδιόφωνο.

2. Διασκέδαση

Στην ίδια (αν όχι σε ανώτερη) κατηγορία με το διαφημιστικό χαμογελάκι, είναι το… γελάκι. Μια διαφήμιση με έξυπνο χιούμορ που μας κάνει να γελάσουμε, δεν μας τραβάει απλά την προσοχή. Μας αποτυπώνεται. Δεν θα τη θυμόμαστε απλά. Θα τη συζητήσουμε κιόλας. Κανείς ποτέ στον διαφημιστικό κόσμο δεν έχασε χτίζοντας μια καμπάνια σε ένα αυθεντικά αστείο-έξυπνο concept. Έχασαν όμως πολλοί, ενδεχομένως καλύπτοντας το core message με τραβηγμένα αστεία. Έχασαν προσβάλλοντας σε κοινωνικό επίπεδο ανθρώπους, απλά χρησιμοποιώντας φτηνές διαβαθμίσεις του χιούμορ. Το χιούμορ είναι δύναμη. Το χιούμορ, όχι τα κρύα αστειάκια που λέμε αν έχουμε πιεί δύο ποτά παραπάνω. Δυστυχώς συχνά, η γραμμή που διαχωρίζει το ένα από το άλλο, είναι κάτι περισσότερο από λεπτή.

3. Νοσταλγία

Το αίσθημα της νοσταλγίας είναι στις περισσότερες περιπτώσεις άμεσα συνδεδεμένο με έννοιες όπως η παράδοση και η ρίζα. Μήπως σας θυμίζουν κάτι οι ατάκες: «όπως παλιά», «σαν της μαμάς», «συνταγές της γιαγιάς»; Ακόμα και η vintage αισθητική μιας ασπρόμαυρης εικόνας, έχει μια σχεδόν συγκινησιακή δυναμική. Αν σχεδιαστεί όπως πρέπει, συχνά μοιάζει με τέχνη. Οι εικαστικές ή λεκτικές αναφορές (slogan κλπ) στο χτες, αν μελετηθούν σωστά, μπορούν να σχηματοποιήσουν μια καμπάνια που μπορεί να δημιουργήσει την πλέον ιδανική ταύτιση με το κοινό. Ένα τραγούδι, ένα τοπίο, ένα retro φίλτρο, όλα, έχουν την ικανότητα να μας ταξιδεύουν στο χρόνο, να ενώνουν υπέροχα το παρελθόν με το παρόν και τελικά να περνάνε με τον πιο έντονο τρόπο το επιθυμητό διαφημιστικό μήνυμα.

4. Φόβο – Θυμό

Στον αντίποδα των θετικών συναισθημάτων, έρχονται τα αρνητικά, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να στερούνται αποτελεσματικότητας, δηλαδή επιρροής στο ευρύ κοινό. Συχνά συσχετιζόμενα με πιο ουσιαστικά κοινωνικά μηνύματα, μας δημιουργούν μια αίσθηση επείγοντος. Μας κάνουν να θέλουμε να κινηθούμε (άσχετα αν τελικά δεν το κάνουμε). Κάθε μορφής πιο «δραματικές» αποδόσεις σε μια διαφήμιση είτε είναι ένα πιο ακραίο μουσικό τέμπο, είτε σκιές και καπνοί σε μια μακέτα, είτε μια εικόνα που λίγο μας τρομάζει ή και μας πληγώνει, έχει πάντα ένα σκοπό. Να μας κάνει να θέλουμε να δράσουμε προσπαθώντας να αποτρέψουμε κάτι κακό. Για την υγεία μας, για την τεχνική κάλυψη του αυτοκινήτου μας, ακόμα και για τα μαλλιά μας. Σκεφτείτε οποιαδήποτε αντικαπνιστική εκστρατεία. Μια διαφήμιση που σε κάνει να θυμώνεις ή λίγο να φοβάσαι, μπορεί και να μη γίνει viral. Θα τη θυμάσαι όμως περισσότερο από κάτι που θα γίνει για λίγο hot trend στο Facebook.

Τα συναισθήματα είναι το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένη η ζωή μας. Ο κόσμος της διαφήμισης το γνωρίζει καλά αυτό από καταβολής του. Και αν ενώσουμε αρνητικά και θετικά συναισθήματα μαζί με όλες τις διαφοροποιήσεις τους, έχουμε το απόλυτo συναίσθημα που κάθε γνώστης των βασικών αρχών του marketing θέλει να δημιουργήσει στο όποιο μεγάλο ή μικρό κοινό του. Έμπνευση. Διαφημίσεις που θα αποτυπωθούν, θα συζητηθούν, θα δημιουργήσουν ενδεχομένως και διαφωνίες, θα υπερβούν το χρόνο. Διαφημίσεις που θα εμπνεύσουν το κοινό.

Μήπως θα σας ενδιέφερε μια τέτοιου είδους καμπάνια;

Επικοινωνήστε μαζί μας στo: 210 3414380 αλλά και στο info@conceptmaniax.gr