GET IN CONCEPT

Στον επόμενο τόνο, ό,τι γνωρίζαμε για τα digital trends του 2017 αποτελεί παρελθόν.

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά.

Άλλο το πάλαι ποτέ Marketing και άλλο το Content Marketing που είναι και SEO-oriented, προκαλεί engagement και traffic, δημιουργεί brand-awareness, ενισχύει το brand value και γενικώς, τι να λέμε. Τα κάνει όλα και συμφέρει.

Και μπορεί το content να χαίρει βασιλικών τιμών και μπροστά του να υποκλίνονται όλοι οι θεοί των Media, όμως και αυτό κάπου υποκλίνεται. Πού; Στο χρόνο. Στις νέες εξελίξεις. Στα νέα trends που απαιτούν προσαρμοστικότητα, ευελιξία, innovative προσαρμογές και διαρκή πολύπλευρη παρακολούθηση κάθε νέου digital ελιγμού.

Κακά τα ψέματα. Σε έναν online κόσμο που αλλάζει δεδομένα μέχρι να πεις «post», μια εταιρεία, ένα brand, ένα προϊόν, πρέπει ως άλλος χαμαιλέοντας να αλλάζει χρώματα, γραμματοσειρές, μέσα και προσεγγίσεις εντός μιας ημέρας.

Για brands αυθεντικά fashion icon λοιπόν, ιδού τρεις τελευταίες λέξεις της digital μόδας, πριν η επόμενη μέρα ξημερώσει και οι λέξεις αλλάξουν ξανά από την αρχή.

1. Μια αιωνιότητα και ένα video

Αν δεν το έχετε ήδη καταλάβει, δηλαδή αν δεν είστε χρήστης οποιασδήποτε ηλεκτρονικής πλατφόρμας, δεν ξέρετε τι σημαίνει social media και ζείτε ήσυχος τη ζωή σας χωρίς pc ή κινητό, σε μια ψηλή ευτυχισμένη βουνοκορφή, το video ήρθε για να μείνει. Αφού κυριάρχησε σε όλο το 2017, τώρα ετοιμάζεται να αποθεωθεί το 2018, με στατιστικά στοιχεία που αγγίζουν το 48% σε marketers που σκοπεύουν να εντάξουν το YouTube σε περίοπτη θέση στην επικοινωνιακή στρατηγική τους και 46% σε εκείνους που έχουν βάλει ταχύτατη πλώρη για Facebook video σήμερα. Και ό,τι στατικό είπαμε, ψωμί και αλάτι. Τα video είναι εδώ για να δώσουν ζωντάνια και playfulness σε κάθε ανάρτηση, να κάνουν τα web sites πιο UI & UX, να κάνουν τα e-shops πιο user friendly. Σύμφωνα με το Search Engine Journal, το μέσο engagement ενός Facebook Live είναι 178% υψηλότερο από το engagement ενός μέσου post. Στο ίδιο μοτίβο, το μέσο reach ενός post, σχεδόν διπλασιάζεται στα live videos.

2. Μια φορά και έναν καιρό ήταν το organic reach

Τα μάθατε; Όπως ενημέρωσε τo Facebook itself, πλέον η αγνή οργανικότητα θα αποτελεί παρελθόν για εκατομμύρια followers και εκατομμύρια digital αναλυτές που ζούσαν και ανέπνεαν με βάση τα εκάστοτε metrics. Πλέον όταν μιλάμε για business ποστάκια, θα μιλάμε αποκλειστικά για paid ποστάκια και όλα αυτά, όπως δηλώνουν οι ίδιοι οι αρμόδιοι, για λόγους καλυτέρευσης της γενικότερης Facebook εμπειρίας για τον καθένα μας (για εμάς το έκαναν, να ξέρετε). Το ζήτημα μετά από αυτό που μας βρήκε, λένε οι απανταχού social media specialists, δεν είναι να γίνεται δουλίτσα. Είναι να γίνεται interaction. Οι τρόποι διάφοροι, με έναν από τους πιο διαδεδομένους το τελευταίο διάστημα το «κάνε tag ένα φίλο ή 201 φίλους σου και κέρδισε μια καμηλοπάρδαλη». Και πάλι, το video content (video ή live video, you choose) ξεπετάγεται και σε αυτή την περίσταση και μας χαμογελάει με μεγαλύτερο engagement. Μην αντιστέκεστε, μην αντιστέκεστε κάντε ένα live streaming και εσείς.

3. Μια φορά θυμάμαι μου πουλούσες, τώρα σιωπή

Ξεχάστε αυτά που γνωρίζατε. Ξεχάστε το content που θυμάστε. Ένα content που στην ουσία επικοινωνούσε την ανάγκη της εταιρείας /brand /προϊόντος σας: Την αγορά – πώληση. Μην σκέφτεστε πλέον τι μπορεί να κάνει ο follower σας για εσάς. Σκεφτείτε τι μπορείτε να κάνετε εσείς για το follower σας και πράξτε ανάλογα. Αρκεί να μη γίνεται αισθητό ότι προσπαθείτε να πουλήσετε. Δεν πουλάτε. Δημιουργείτε a unique user experience, που λένε και στα ορεινά. Για το 2018, το content marketing είναι απόλυτα oriented στο πιο ενδιαφέρον περιεχόμενο που μπορείτε να δημιουργήσετε για τους χρήστες. Περιεχόμενο που το εκάστοτε στοχευόμενο σας κοινό θέλει να δει, να ακούσει, να αλληλεπιδράσει. Η Apple προσφάτως επένδυσε 1 δις σε original content για τη streaming πλατφόρμα της. Δεν το λες και τυχαίο.

Όχι, δεν είναι ότι έγινε η μέρα νύχτα. Είναι απλά, η αβάσταχτη ελαφρότητα με την οποία η δομή των social media και του digital εν γένει, τροποποιείται. Δεν χρειάζεται πανικός. Χρειάζεται απλά ένας επαναπροσδιορισμός του όρου content. Κάποτε η ουσία του εν λόγω όρου, ήταν άμεσα συνυφασμένη με τον τελικό σκοπό: Την πώληση. Τώρα πια το content είναι ένα άκρως δημιουργικό μέσο που αν ξέρουμε να το οδηγήσουμε σεβόμενοι τους διαρκώς εξελισσόμενους κανόνες του (και φυσικά του κοινού), μπορεί να μας οδηγήσει από την πρώτη γνωριμία με το χρήστη, στη συμπάθεια, τον έρωτα και από εκεί απευθείας στη σταθερή σχέση. Και φυσικά στον εσαεί τελικό σκοπό: Την πώληση.

Θέλετε περισσότερες λεπτομέρειες για τα trends του 2018;

Μιλήστε μας: 210 3414380 & στο info@conceptmaniax.gr.