GET IN CONCEPT

Η στιγμή που σταματήσαμε να «καταναλώνουμε» και ξεκινήσαμε να «βιώνουμε».

Η κατάκτηση της ανήσυχης γενιάς των Millennials, αποτελεί βασική φαντασίωση κάθε φιλόδοξου marketer. Και ενώ εσείς διαβάζετε αυτό το κείμενο, εκείνος ακούραστα με όπλα του analytics και metrics, δεν χάνει ποτέ την ελπίδα, ότι θα βρει το επικοινωνιακό μονοπάτι που θα οδηγήσει το/τα brand του πελάτη του ακριβώς στο κέντρο της καρδιάς τους. Δεν είναι ότι οι Millennials ως γενιά είναι πιο ιδιότροπη από άλλες. Δεν είναι καν ότι αποτελούν πρακτικά το πιο ισχυρό αγοραστικό κοινό. Είναι όμως εκείνοι που θα ανοίξουν το δρόμο. Θα δημιουργήσουν τη νέα αγοραστική τάση. Θα αναδείξουν το νέο καταναλωτικό trend. Και είναι tough cookies. Ζουν με την τεχνολογία και βαριούνται εύκολα. Επικροτούν την καινοτομία και την πρωτοτυπία και παθαίνουν αλλεργία με τις πάλαι ποτέ διαφημιστικές μεθόδους προώθησης. Κάθε επόμενο λεπτό που περνάει, ετοιμάζουν ένα ακόμα Insta story. Και είναι πάντα, all about the story. Τους ενδιαφέρει η ιστορία πίσω από το brand. Τους απασχολεί η εμπειρία που θα αποκομίσουν και όχι αυτή καθαυτή η αγορά του εκάστοτε αντικειμένου.

Η απόκτηση ενός προϊόντος αλλά ακόμα και η έννοια της ιδιοκτησίας, αποκτούν μια νέα διάσταση μέσα από το Millennial φίλτρο.

Για κάποιες προηγούμενες γενιές, ίσχυε το «η κατανάλωση για τη χαρά της κατανάλωσης». Η σύγχρονη αγοραστική αρχή (αν υποθέσουμε ότι υπάρχει μόνο μία τέτοια), όπως αυτή διαμορφώθηκε από τα χεράκια των Millennials, φέρνει στην πρώτη γραμμή, υπηρεσίες και προϊόντα που οι αγοραστές αισθάνονται ότι μπορούν να τους βελτιώσουν τη ζωή. Να τους εμπλουτίσουν την καθημερινότητα. Να τους πάνε ένα βήμα παραπέρα. Ακόμα και αν όλα αυτά είναι ένα υπέροχο κατασκεύασμα ενός φιλόδοξου marketer, τα στατιστικά αποδεικνύουν, ότι σήμερα ο κόσμος θα αγκαλιάσει αυτό το κατασκεύασμα, θα το αγοράσει και θ’ αναφωνήσει: «Ευχαριστώ πολύ γι΄αυτή την υπέροχη εμπειρία».

Πλέον, η διαφήμιση στο ευρύτερο φάσμα της, απευθύνεται σε υποψιασμένους (έως εκνευρισμένους από τα τετριμμένα) καταναλωτές που ανάμεσα σε μια τηλεόραση και ένα ταξίδι στο Περού, ετοιμάζουν ήδη βαλίτσα.

Και αυτή η βαλίτσα θα πάει μακριά. Ας έχουμε λοιπόν μέσα στις δημιουργικές μας αποσκευές, 3 χρήσιμα tips, προτού δομήσουμε την επόμενη μας καμπάνια:

1. To μέγεθος δεν έχει σημασία.

Οι προηγούμενες δεκαετίες ήταν ως επί το πλείστον, γεμάτες πολύχρωμα θορυβώδη πυροτεχνήματα. Maximum λάμψη, ήχος, όγκος και εντυπωσιασμοί. Σήμερα ένα υπερπολύχρωμο διαφημιστικό μπαμ, μπορεί να τραβήξει την προσοχή για λίγο, αλλά δεν θα μπει καν στην κατηγορία ρετρό. Ωραίες οι παγιέτες, αλλά για τις Απόκριες. Σήμερα, δεν μας νοιάζει τόσο αν κάτι είναι τεράστιο και ογκώδες. Σίγουρα όμως μας νοιάζει, αν κάτι είναι οργανικό. Αν έχει μια ιστορία προέλευσης. Αν αποκτώντας το, γινόμαστε μέρος ενός μεγαλύτερου σκοπού, ενός community, μιας ιδέας που κάτι έχει να πει για το καλό μας, ακόμα και αν τελικά, είναι ένα μακό μπλουζάκι (80% cotton). Δεν χρειάζεστε να επαναφέρετε το μακαρίτη Michael Jackson για να τραγουδήσει τον ύμνο της επιχείρησης σας. Οι Millennial καταναλωτές σας όμως έχουν ανάγκη να γνωρίζουν, ότι δεν τους πουλάτε απλά μια μηχανή. Τους πουλάτε μια (ασφαλή) περιπέτεια με ρόδες. Όχι απλά ένα αναψυκτικό. Ένα καλοκαιρινό απόγευμα με την παρέα στην παραλία, σε μπουκάλι. Έχουν ανάγκη από μια ιστορία που θα γίνουν κομμάτι της. Και αυτήν ακριβώς την ιστορία, θα κάνουν υπερήφανα share και στο προφίλ τους στο facebook.

2. Η τελευταία λέξη της digital μόδας, έχει λίγα γράμματα.

Μπορεί μόλις να συλλάβατε την απόλυτη ιδέα της νέας σας online καμπάνιας. Είναι απίστευτη, ένα τεχνολογικό θαύμα, ένα περίτεχνο ποίημα με ευφάνταστους στίχους. Οκ, μπορείτε τώρα να το πείτε όλο αυτό σε δύο λέξεις; Βασικά μια και μισή. Τόσο είναι περίπου ένα μέσο υπερεπιτυχημένο hashtag. Μπορεί το υπερθεαματικό application σας να το κατεβάσει και να το λειτουργήσει με δύο (αν όχι μια και μισή) κινήσεις ο χρήστης; Μπορεί την απόλυτα διαδραστική landing page σας να την τσεκάρει ο αγουροξυπνημένος Millennial από το κινητό του ενώ ετοιμάζει το πρωινό του Matcha latte; Error. Όλοι οι σωστοί ντεβελοπάδες προτείνουν: Κάτω τα πολυσύνθετα. Μακριά από εμάς τα δυσνόητα. Έξω από το brand μας όσα χρειάζονται manual για να τα καταλάβεις. Αυτοί, ξέρουν. Αν κάτι είναι πολύ μεγάλο, δεν θα παίξει στο mobile. Αν κάτι έχει πολύ μπλα μπλα, θα κοπέι στον κανόνα. Αν κάτι χρειάζεται εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις, ας γίνει καλύτερα σεμινάριο για φοιτητές πληροφορικής. Την εμπειρία δεν τη διδάσκεσαι, την ζεις. Όσο η τεχνολογία εξελίσσεται, τόσο πιο minimal γίνεται. To φάρμακο που ζητάνε από εσάς οι καταναλωτές, έχει ονοματεώνυμο. Λέγεται: User Experience και βασικό του συστατικό είναι η κατανοητή απλότητα και όχι απλοϊκότητα.

3. Όμορφα και ανθρωποκεντρικά.

Το ζήτημα λοιπόν δεν είναι μόνο τα λεφτά, ακόμα και αν τα sales σας είναι αντικειμενικά από τα καλύτερα της online και offline αγοράς. Δεν είναι καν το i-phone 8 δώρο που θα σας μαζέψει όλο το Facebook στη σελίδα για 5 μέρες και το οποίο θα αποχωρήσει με βήμα αργό την επόμενη της ανακοίνωσης του νικητή, χωρίς ούτε δεύτερο like (οι άσπλαχνοι). Οι Millennials έχουν δει μπροστά στα μάτια τους να καταρρέουν και οι τελευταίες ιδεολογίες. Έχουν παρακολουθήσει το σκληρό τέλος του πάρτυ των παλαιών media. Πολλοί από αυτούς δεν ήταν καν προσκεκλημένοι σε αυτό, λόγω ηλικίας. Μεγάλωσαν και ανδρώθηκαν στην εποχή της κρίσης και είναι σε θέση να ξεχωρίζουν λίγο παραπάνω τα «θα» από τα «να». Ίσως τελικά, δεν είναι τόσο παράλογο που περισσότερο από κάτι που ίσως πραγματικά συμφέρει, αναζητούν μια πιο ανθρωποκεντρική γραμμή που να τους θυμίζει κάτι από τον εαυτό τους. Ή από τον ιδεατό εαυτό τους. Πολλές φορές, αν η διαφήμιση είναι πραγματικά καλή, η διαφορά δεν είναι καν ορατή.

Για διαφημιστικές εμπειρίες, είμαστε στη διάθεση σας: 210 3414380 & στο info@conceptmaniax.gr.