GET IN CONCEPT

Οι άνθρωποι συνδέονται με ανθρώπους. Υπάρχει καλύτερη σύνδεση και εμπιστοσύνη ανάμεσα σε δύο ανθρώπους από ότι μεταξύ μιας επιχείρησης και ενός ανθρώπου. Συνεπώς, πώς μπορείτε να εκφράσετε την ανθρώπινη πλευρά της επιχείρησής σας μέσω του ψηφιακού μάρκετινγκ του brand σας; Όπως ανέφερε και ο Mark Schaefer στο “Social Brand Forum 2015”, “Το να είμαστε πιο ανθρώπινοι, δεν είναι πυρηνική φυσική.”

Μπορεί να μην είναι πυρηνική φυσική, αλλά δεν είναι και πανεύκολο. Ας δούμε μερικές στρατηγικές που μπορούν να κάνουν το ψηφιακό μάρκετινγκ σας πιο ανθρώπινο, δημιουργώντας μια σύνδεση και σχέση με τους fan της σελίδας σας.

1. Μην χρησιμοποιείτε την «εταιρική σας διάλεκτο»

Ενώ είναι πολύ καλό η εταιρία σας να έχει τη δική σας γλώσσα επικοινωνίας, θα πρέπει να αποφεύγετε να την χρησιμοποιείτε στην εξωτερική σας επικοινωνία καθώς δεν αφορά καθόλου τους πελάτες και τους fan σας. Για αυτούς συχνά η εταιρική σας γλώσσα είναι βαρετή και χωρίς νόημα. Εάν λοιπόν παρατηρείτε ότι συγκεντρώνετε περισσότερα like από τα άτομα που βρίσκονται εντός της εταιρείας παρά από τους υπόλοιπους fan τότε μάλλον πρέπει να αλλάξετε τον τρόπο που «μιλάτε». Θυμηθείτε να μιλάτε στη γλώσσα των πελατών σας.

2. Μην αγωνιάτε να πουλήσετε

Μπορεί να έχετε κάνει μια σημαντική πώληση ή να έχετε προσθέσει ένα νέο προϊόν/υπηρεσία στην γκάμα σας, όμως αυτά θα κάνουν engage ένα ποσοστό των fan σας ενώ κάποιοι άλλοι θα ενοχληθούν αν το μόνο που κάνετε είναι να προβάλετε τις προσφορές σας και ή να μιλάτε για την εταιρεία σας. Επικεντρωθείτε στο να τους βοηθήσετε να λύσουν τα προβλήματα που έχουν και να τους δώσετε αξία. Ενώ αυτό μπορεί να οδηγήσει στο να αγοράσουν κάτι από εσάς τελικά, ξεκινά προσφέροντάς τους κάτι περισσότερο. Αυτός είναι ένας τρόπος να οικοδομήσετε σχέση εμπιστοσύνης online και offline.

3. Κάντε ερωτήσεις

Ανοίξτε διάλογο με τους οπαδούς σας. Κάντε τους ερωτήσεις για να τους εμπλέξετε σε συζητήσεις με εσάς. Αυτό σας βοηθά να τους γνωρίσετε καλύτερα και να τους παρέχετε καλύτερο περιεχόμενο στο μέλλον. Ακόμη τους δείχνει ότι σας ενδιαφέρουν οι απαντήσεις τους και καταλήγουν σε μια πιο ελεύθερη συνομιλία.

4. Απαντήστε στις ερωτήσεις και τα σχόλια των fan

Εφόσον κάνετε ερωτήσεις, εξασφαλίστε ότι «ακούτε» τις απαντήσεις τους, αλλά και ότι ανταποκρίνεστε άμεσα σε αυτές. Είτε κάνουν ερωτήσεις, είτε κάνουν σχόλια για το προϊόν/υπηρεσία σας ή απαντούν στις ερωτήσεις σας ενημερώστε τους ότι έχετε διαβάσει την επικοινωνία τους. Κάντε like, love, απαντήστε και «ανοιχτείτε» για μια ανθρώπινη συνομιλία.

5. Δείξτε τους ανθρώπους σας

Είτε μέσα από φωτογραφίες ή απλά βίντεο μικρής διάρκειας, όπου ένας εργαζόμενος συστήνεται και δίνει στους fan σας μια συμβουλή ή λέει κάτι αστείο, οι fan σας γνωρίζουν τα μέλη της ομάδας σας. Όταν οι fan σας γνωρίζουν τα μέλη της ομάδα σας, θα αισθανθούν ακόμα πιο κοντά στο brand σας.

6. Παραδεχθείτε τα λάθη σας

Αν κάνετε ένα λάθος στα social media – από απλό ορθογραφικό ή μια ανακρίβεια για ένα προϊόν σας – παραδεχθείτε το. Οι άνθρωποι κάνουν λάθη! Μην διαγράψετε το λάθος σας χωρίς σχόλιο καθώς δείχνει ότι δεν είστε πρόθυμοι να παραδεχτείτε τι συνέβη.

Ο Schaefer είχε δίκιο, δεν είναι πυρηνική φυσική. Σκεφτείτε σαν άνθρωπος. Το κάνετε καθημερινά, γιατί να μην το εφαρμόσετε στο ψηφιακό μάρκετινγκ του brand σας; Μη διστάσετε να δείξετε την ανθρώπινη πλευρά σας, δείξτε ότι θέλετε πραγματικά να αλληλεπιδράσετε μαζί τους και δημιουργήστε σχέσεις που θα κρατήσουν στο χρόνο.