fbpx
espa banner

GET IN CONCEPT

april-2017-post

3 τρόποι για να «πείτε» την ιστορία της επιχείρησης ή του προϊόντος σας, όπως της αξίζει.

Αν κάτι έχει σημασία, αυτό είναι οι ιστορίες. Είτε μιλάμε για ένα παγκοσμίου βεληνεκούς brand, είτε για μια μικρή τόση δα επιχείρηση, είτε για μια MKO, είτε για την ίδια την κυβέρνηση, πίσω από κάθε καμπάνια, κάθε moto, ακόμα και κάθε επιλογή γραμματοσειράς, υπάρχει πάντα μια ιστορία. Οι ιδιαίτερες υφές αυτής της ιστορίας είναι που θα δώσουν τη γραμμή στο εικαστικό, την κατεύθυνση για το λεκτικό, τον προσανατολισμό για τη γενικότερη στρατηγική. Είναι η ιστορία μας human-oriented; Είναι μια ιστορία που κινείται σε πιο corporate γραμμές κύρους; Είναι η ιστορία μας μια ιστορία επιστημονική; Είναι πιο lifestyle; Ποιοι είμαστε; Ποιο είναι το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε στο κοινό μας; Αυτή είναι η αλήθεια μας (χμμμ, όχι πάντα αλλά τέλοσπάντων). Αυτή είναι και η ιστορία μας. Μια καλή ιστορία δεν την ξεχνάς εύκολα. Δεν τη βαριέσαι εύκολα. Τη μεταφέρεις στους φίλους σου.

Γίνεται μέρος της καθημερινότητας σου. Την πιστεύεις και την εμπιστεύεσαι. Και κατ΄επέκταση, πιστεύεις και εμπιστεύεσαι και την επιχείρηση ή το προϊόν που εκπροσωπεί. Η όλη μαγική διαδικασία του πολυσυζητημένου και πολυτραγουδισμένου storytelling στην διαφήμιση, έχει κάτι το ανεπαίσθητα παιδικό. Υπόκειται σε ιδιαίτερα πολυσύνθετους κανόνες. Και συγχρόνως είναι το πιο απλό πράγμα. Αρκεί φυσικά να λάβεις υπόψη σου τρεις βασικές παραμέτρους:

1. Ποιος είναι ο πρωταγωνιστής.

Πριν ξεκινήσουμε να λέμε την ιστορία μας, ένα βασικό ερώτημα: Ποιο είναι το κοινό στο οποίο την διηγούμαστε; Η ιστορία μιας εταιρείας δεν έχει μόνο να κάνει με το όραμα και τη φιλοσοφία της εν λόγω εταιρείας. Έχει να κάνει και με το κοινό. Τους συνεργάτες. Τους πελάτες της. Μελετήστε το κοινό σας. Σεβαστείτε το υπολογίζοντας το σε κάθε επικοινωνιακό βήμα, χωρίς να πάψετε να σέβεστε τις αρχές της εταιρείας σας. Και guess what. Ο πελάτης δεν είναι μόνο ο ακροατής/παραλήπτης της ιστορίας. Είναι και ο κεντρικός χαρακτήρας της ιστορίας. Πώς αλλιώς θα του κεντρίσουμε το ενδιαφέρον αφού σε αυτόν ξετυλίγουμε το storytelling μας;

2. Ποιος είναι ο ανταγωνιστής.

Πώς θα ήταν άραγε η ζωή αν κάθε ιστορία αποτελούνταν απλά και μόνο από ένα πρωταγωνιστή. Μη ντρέπεστε να το πείτε. Βαρετή, βαρετή, βαρετή. Για κάθε Mac υπάρχει ένα Pc. Για κάθε Coca-cola υπάρχει μια Pepsi. Για κάθε Ρονάλντο ένας Μέσι. Ίσα ίσα για να προσδιορίζεται ο πήχης και η διαρκής εξέλιξη να είναι πάντα ο απώτερος στόχος. Ποιες είναι οι ανάγκες του κοινού μας; Ποιοι είναι οι προβληματισμοί του; Πάνω σε αυτή τη βάση ξετυλίγουμε την ιστορία μας και εμείς και ο ανταγωνιστής που περιμένει κάθε επόμενη μας κίνηση. Και εμείς όμως περιμένουμε τη δική του. Τον μελετάμε. Εκτιμάμε τα δυνατά του σημεία και εξελισσόμαστε, διερευνούμε τα τρωτά του σημεία και αποφεύγουμε κακοτοπιές στην διήγηση της ιστορίας μας.

3. Ποια είναι η πλοκή.

Έχουμε λοιπόν πρωταγωνιστή, έχουμε ανταγωνιστή για να έχουμε πάντα κίνητρο προς τα πάνω, τι μας λείπει; Τι μας λείπει; Η ραχοκοκαλιά της ιστορίας μας. Η σπονδυλική στήλη της επικοινωνίας μας. Το σενάριο της ταινίας μας. Χωρίς script κανείς δεν πάει πουθενά. Μελετήστε τα δεδομένα σας αλλά γίνετε και δημιουργικοί. Γίνετε ευρηματικοί. O Jezz Bezos έφτιαξε το business plan για το Amazon στο αμάξι ενώ η γυναίκα του οδηγούσε. Προφανώς ήταν μια καταπληκτική διαδρομή αν κρίνουμε από τα αποτελέσματα.

Η ιστορία είναι απλή (όχι όμως απλοϊκή). Γνώριζε και τίμα τον πρωταγωνιστή/πελάτη ως εαυτόν. Γνώριζε τι έχει ανάγκη. Γνώριζε τον ανταγωνιστή και μελέτησε τον. Βάλε και αρκετή έρευνα αγοράς. Βάλε και μπόλικο focus. Και μερικές γενναιόδωρες δόσεις δημιουργικής πνοής. Ένωσε τα όλα μαζί. Να η ιστορία σου.

Θέλεις να τη φτιάξουμε μαζί;

Επικοινώνησε μαζί μας στo: 210 3414380 αλλά και στο info@conceptmaniax.gr