fbpx
espa banner

GET IN CONCEPT

Ποια θα είναι τα trends του packaging τη νέα χρονιά;

Μια κλεφτή ματιά της Concept Maniax στο μυαλό του αγοραστικού κοινού, στο κατώφλι του 2023

Για να καταφέρουμε να κλέψουμε την καρδιά του consumer, στη γρήγορη βόλτα του στον ωκεανό των ανταγωνιστικών προϊόντων, μελετήσαμε και προβλέπουμε τις νέες σχεδιαστικές τάσεις των συσκευασιών που θα επικρατήσουν το ερχόμενο έτος.

Ποιες επωνυμίες θα ξεχωρίσουν και πως; A lot is going on, στον μαγικό κόσμο του packaging design, με κυρίαρχη την τάση των καταναλωτών να προτιμούν συσκευασίες που τους προσφέρουν μια αίσθηση ηρεμίας και, σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και νοσταλγία για μια πιο απλή, λιγότερο χαοτική εποχή. Αυτό, επιτυγχάνεται με συγκρατημένες αποχρώσεις, απλό περιεχόμενο και minimal γραμματοσειρές που λειτουργούν καταπραϋντικά, ώστε το shopping να μην αποτελεί πλέον, άλλη μία, αγχωτική διαδικασία.

Ξεκινάμε, λαμβάνοντας πάντα υπόψη το target group, το brand, το προϊόν και τη λειτουργικότητα, που as always είναι απαραίτητη για να βοηθήσουμε τη συσκευασία μας να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό και να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας. Πληροφορίες, εικόνες και copy πρέπει να συμβάλλουν στον γρήγορο προσδιορισμό του περιεχομένου του packaging, αλλά και στην άμεση αναγνώριση του brand.

Οι νέες τάσεις που μελετήσαμε και σας παρουσιάζουμε, συμβάλλουν αποτελεσματικά στην εξοικείωση των καταναλωτών με το εκάστοτε προϊόν, και διευκολύνουν στο να ξεχωρίσει από τα υπόλοιπα.

Η συσκευασία αποτελεί την μεγάλη ευκαιρία για εύκολη και γρήγορη αναγνωρισιμότητα, και οφείλει να επιτυγχάνει το απόλυτο fit με την προσωπικότητα του brand της εταιρείας που λανσάρει και προωθεί το προϊόν.

Τι θα μας ξεμυαλίσει λοιπόν το 2023;

1. BOLD and Beautiful

Η τυπογραφία επιστρέφει δυναμικά και γίνεται design hero, καθώς οι BOLD γραμματοσειρές κλέβουν και πάλι την παράσταση. Οι designers λατρεύουν να χρησιμοποιούν τα φιλόδοξα, στιλιστικά σημεία τους, και περιθωριοποιούν τα μεγάλα σχέδια και τα υπερβολικά λογότυπα, οδηγώντας τις συσκευασίες σε άλλα επίπεδα, πιο καθαρά και ελκυστικά, με κύριο γνώμονα το κείμενο, γλώσσα που αφοπλίζει και έναν δυναμικό συνδυασμό από χρωματικές αντιθέσεις. Κι επειδή κι εμείς είμαστε BOLD… από κούνια, βρίσκουμε το κατάλληλο έδαφος για να αναδείξουμε την τυπογραφική μας μεγαλοπρέπεια!

2. Minimal …rules!

Ξεφεύγουμε πλέον από την εποχή που οι κραυγαλέες συσκευασίες ήταν must. Μεγάλα σχέδια και φωνακλάδικα χρώματα αποτελούσαν κυρίαρχη τάση για δεκαετίες.

Σήμερα, ο μινιμαλισμός κερδίζει έδαφος και αποτελεί αγαπημένη κατεύθυνση, χάρη σε μια γενικότερη τάση για απλότητα, απαλότητα και ηρεμία. Οι εταιρίες του 2023 δημιουργούν προϊόντα που χαρακτηρίζονται από ειλικρίνεια και τιμιότητα, πράγμα που αποδίδεται στο maximun με ένα εκλεπτυσμένο και clear design. Το προϊόν μιλάει από μόνο του, δεν έχει ανάγκη από τεχνάσματα, όπως ακριβώς και η Concept Maniax.

3. In love with curves

Παρατηρούμε μια ξεκάθαρη απομάκρυνση από τις ευθείες γραμμές, καθώς οι designers επικεντρώνονται όλο και περισσότερο στις καμπύλες, γεγονός που κάνει τη συσκευασία πιο φυσική, δίνοντας μια αίσθηση σχεδόν… χειροποίητη! Σε συνδυασμό με τις minimal τάσεις σχεδιασμού και τις bold γραμματοσειρές, το αποτέλεσμα που είμαστε σε θέση να σας παρουσιάσουμε είναι πραγματικά μοναδικό.

4. Faux 3D Deco

Δεν είναι όλοι οπαδοί του μινιμαλισμού. Ορισμένες επωνυμίες επιδιώκουν να δημιουργούν συσκευασίες με τρισδιάστατα γραφικά, χρησιμοποιώντας τεχνικές που δίνουν την εντύπωση βάθους, περνώντας αυτόματα στους καταναλωτές το μήνυμα ότι η συγκεκριμένη εταιρία επενδύει στο μέλλον, όχι στη στιγμή. Κι επειδή η Concept Maniax είναι ζωντανό κομμάτι του αύριο, ο 3D σχεδιασμός μας “πάει” και μας εμπνέει να μεγαλουργούμε!

5. Η ιερή συμμαχία των 60s και 90s!

Δεν υπάρχουν πια κανόνες στη μόδα. Κι αυτό το λατρεύουμε! Τα 90s επανέρχονται με όλη τους τη δόξα, και σε συνδυασμό με τον διαχρονικό σχεδιασμό της ψυχεδελικής αισθητικής του 1960, καταβάλλουν όλα τα επίπεδα του packaging, με εμφανείς αναφορές στην αγάπη, την ευτυχία και την ειρήνη. Οι συνέπειες της πανδημίας έχουν και το θετικό τους αντίκτυπο, καθώς οι κλασσικές αξίες και οι τολμηρές ιδεολογίες παίρνουν ξανά τη θέση που τους αξίζει, στις ζωές όλων μας.

Ποτέ δεν χάνουμε την ευκαιρία να “αυθαδιάσουμε” έναντι των κανόνων, δημιουργώντας με αγάπη, αυθορμητισμό και μια… νοσταλγική διάθεση.

6. Go Deep

Άλλη μια τάση που απαρνείται την απλότητα, είναι αυτή που προκαλεί το μάτι του καταναλωτή με ένα παραπλανητικό βάθος. Ένα σχεδιαστικό παιχνίδι τρισδιάστατων γραφικών, σε δισδιάστατες επιφάνειες, που εκτυλίσσεται με τη χρήση σκιών ή περίτεχνου φωτισμού στις γραμματοσειρές. Δε θα πούμε ψέματα, τα παιχνίδια είναι πάντα μια αγαπημένη κατεύθυνση, που υποστηρίζουμε με ιδιαίτερη χαρά, όποτε μας ζητηθεί.

7. Enough with words

Είναι γεγονός ότι οι άνθρωποι έχουν κουραστεί να βλέπουν τσιτάτα πάνω στις συσκευασίες. Αντί να χρησιμοποιεί πιασάρικες φράσεις για εντυπωσιασμό, αυτό το trend επιδιώκει το χτίσιμο εμπιστοσύνης, μέσω μιας συσκευασίας που εσωκλείει ένα ποιοτικό προϊόν, και όχι μέσω μεγάλων υποσχέσεων.

Καλωσορίζουμε πάντα τα ποιοτικά brands και τους συμπεριφερόμαστε με την καθαρότητα που τους αρμόζει.

8. Όλα είναι QR

Η χρήση του κωδικού QR είναι πλέον παντού. Τα brands μπορούν, χρησιμοποιώντας το QR ως κύριο στοιχείο της συσκευασίας τους, να επιτρέψουν στον καταναλωτή να διεισδύσει στον κόσμο τους, είτε για να γνωρίσει τον τρόπο αποτελεσματικής χρήσης του προϊόντος, είτε για να ακολουθήσει το προϊόν και κατ’ επέκταση την εταιρία, στα social media.

Πολλές εταιρείες αγαπούν αυτή την κίνηση, επειδή δημιουργεί μια αμεσότητα με τον καταναλωτή. Κάνοντας like ή follow, δημιουργείται το path για συνεχή επικοινωνία και ενημέρωση.

9. Πιο eco friendly δεν γίνεται!

Υπάρχει πλέον μια τάση για φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες, η οποία συνεχώς αυξάνεται. Ωστόσο, τώρα κινείται σε ένα επίπεδο αυθεντικής ηθικής που δείχνει τη δέσμευση της μάρκας για ένα βιώσιμο μέλλον από υλικά ή μελάνια φυσικής προέλευσης που δεν θα επιβαρύνουν τη γη, καθώς η συσκευασία βιοδιασπάται.

Ευτυχώς, οι επιλογές για φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες συνεχώς πληθαίνουν, και αυτό είναι εξαιρετικό, καθώς παγκοσμίως ψηφίζονται νόμοι για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Ως eco friendly maniax, αυτή την κατεύθυνση την υποστηρίζουμε με ξεχωριστό ενθουσιασμό.

10. Λέξεις… που σε κάνουν να το επιλέξεις

Η δύναμη ενός έξυπνου και καλογραμμένου μηνύματος είναι αναμφισβήτητη σε κάθε εποχή. Αυτό που διαβάζουμε πάνω σε ένα πακέτο, εντείνει την επιθυμία μας να ανακαλύψουμε το προϊόν που περιλαμβάνει.

Είναι μεγάλη χαρά για εμάς, να δημιουργούμε συσκευασίες που «μιλάνε» απευθείας στις καρδιές των καταναλωτών.

Αν θέλετε να δημιουργήσετε, να αλλάξετε ή να βελτιώσετε τη συσκευασία σας, η Concept Maniax είναι εδώ, κατέχοντας όλες τις νέες τάσεις, αλλά διαθέτοντας και τα δικά της… κρυφά χαρτιά!

Θα χαρούμε να κάνουμε accept στο δικό σας packaging challenge! Επικοινωνήστε μαζί μας στο 210 34 14 380 & στο info@conceptmaniax.gr.